Sunday, April 17, 2011

Bro Code Ingin Berhibur

Memandangkan author-author lain dah mula sedar diri dan dah start menulis, gua sebagai AJK sampah kultus berasa berbangga dengan perubahan drastits yang berlaku. Teruskan lagi menulis. Jangan berhenti. Jadikan ia sebagai hobi. Sesungguhnya nirvana penulisan itu mampu dicapai oleh sesiapa pon. Tapi mungkin sek-sek kulit gelap berambut jarang ada lebih peratusan untuk mengecapi nikmat nirvana penulisan berbanding warga-warga normal yang lain. Apa nak buat. Mereka lebih disayangi dewa vishnu.

*****

Gua kali ni ada nak cerita benda penting. Info yang sebenarnya gua dah lama nak lempias tapi asyik terlupa. Gua memang kuat lupa. Kisah lupa gua memang dah tahap legendary dah. Mana ada manusia normal boleh terlupa yang dia tengah pakai seluar pendek dan buat konfiden join orang sembahyang asar? Takde kan? Gua memang special. Tapi jangan duk samakan gua dengan kanak-kanak istimewa. Itu menghina. Tatasusila kena jaga. Jangan duk tiru gaya orang utara. Dah la gay, pelupa pi tinggal jam omega pulak.

Pada yang belom sedar, kehidupan harian kita sebenarnya sentiasa di kongkong oleh undang-undang. Kod tatasusila ni kita kena patuh. Kalau tak patuh akibatnya jadi la macam "datuk trio", pak lah badawi, nuar berahim, dan juga rebecca black. Ni antara nama-nama yang tak dengar nasihat. Yang tak patuh pada kod kehidupan. Si datuk trio tu memang celaka. Dah elok dah nuar berahim nak try main pantat dan lupakan pungkoq, dia leh pi kantolkan org tua tu plak. Memang nuar berahim selamanya jadi pungkoq lover la. Si rebecca black pulak jenis artis baru cap ayam sunti. Vagina belom ada bulu dah mengada nak jadi artist. Suara dia memang tabley lawan suara vokalis gua jelot, apatah lagi kalau compare dengan suara abang jamkang kita, memang rebecca cicir habes. Tapi yang dia pi nyanyi lagu Friday lirik bagai sampah tu buat apa? Lagu tu kalau gua tukar lirik sebut 'jubo,jubo,jubo' sampai habes pon gua rasa lagi sedap.

Jadi untuk elakkan benda-benda tak sihat ni dari menjalar masok ke dalam PIB, gua sebagai AJK sampah tampil dengan bro code kita sendiri. Kod ni patut dijadikan garis panduan di dalam setiap aktiviti yang dijalankan oleh PIB. Tapi kalau boleh jangan taksub sangat lah. Jangan sampai meletakkan kod ni melebihi Al-Quran dan sunnah nabi. Lu punya account petir lu tanggung sendiri. Gua taknak campur.

*****

Bro Code PIB: Akta Perkara Asas

1. Kalau ada bro yang punyai masalah identiti, sila suap beliau dengan keenakan video maria ozawa dan alexis capri. Jangan biar bro kita jadi macam nuar berahim.

2. Dilarang pow maggie yang dimasak oleh bro yang lain melebihi dua suap. Kalau nak lebih tunggu sampai dia bagi permission. Kalau nak lebih jugak lu pegi masak sendiri.

3. Adalah haram bagi seorang bro dalam diam meminati awek bro yang lain apatah lagi curi-curi cilok gambar awek tersebut untuk buat modal.

4. Adalah wajib untuk seorang bro mengajar bro yang kaki bangku cara-cara menyepak bola sepak dengan betol. Jangan biarkan bro kita diselubungi misteri alam gadis.

5. Jika terbangun tido dek terjaga sebab ada bro badang katang sedang bikin suara pondan ayu becakap ngan awek beliau, sila buat bodoh dan cepat-cepat bermuzakarah. Kalau boleh esok pagi jangan cerita kepada bro-bro yang lain. Tunggu miggu depan baru cerita.

6. Haram mughallazah untuk seorang bro untuk kejut bro yang lain dari tido dengan meraba/mencuit bontot bro tersebut.

7. Adalah dinasihatkan kepada semua bro yang pakai boxer membeli boxer mengikut saiz pinggul dan peha masing-masing. Janganla peha dan jubo besar tong drum ada hati nk pakai boxer saiz S. Akibatnya nanti akan ter-flash telor sana sini.

8. Adalah digalakkan untuk salam tangan bro yang dah lama tak jumpa. Kalau yang dah selalu jumpa tu tak payah salam. Terajang bontot tanda sayang sudah memadai.

9. Adalah wajib untuk tegur bro yang taik hidungnya terkeluar di celahan lubang idung. Tak manis kalau dilihat awek beliau nanti.

10. Wajib untuk seorang bro blah kluar dari bilik setelah mendapati bro yang lain suwda buat muka gatal dan horny nak usha blue. Bagi lah can bro tersebut buang sperma basi beliau.

11. Haram bagi bro yang usha blue guna laptop bro yang lain dan meninggalkan bekas air maniam di atas keyboard mahu pon mouse.

12. Bro yang top class adalah bro yang sanggup cuci muntah bro yang lain yang pentoi dalam tandas lepas pekena "hidangan 2 alam"

13. Nilai hutang yang wajib dituntut diantara bro-bro adalah RM2 ke atas sahaja. Kalau hutang lime posen pon lu nak tuntut maknanya lu seorang bro yang low class!

14. Adalah digalakkan untuk tidak kentut di dalam kereta bro anda. Sebab konfem nanti semua taknak mengaku. Mari elakkan tuduh menuduh dan perpecahan dalaman.

15. Haram untuk seorang bro mengepow rokok last bro lain. Tapi kalau rokok last tu rokok nusantara hukumnya makruh.

16. Jika ada ternampak bro mengeluarkan manly tears selepas usha cerita romantik atau cerita sedih, jangan dibahan atau dicerca bro tersebut. Mungkin beliau kurang kasih sayang dari rumah. Kita tidak tahu.

17. Jika ada ternampak video aksi bro berkongsi kasih sayang di youtube bersama awek beliau di kedai kopi, jangan disalah erti adegan bro kita itu. Mungkin beliau takut bini.

18. Jika ada bro yang berkulit gelap tahap bitumen, adalah haram untuk kita bagi fair and lovely sebagai hadiah hari jadi. Diantara bro-bro tiada sentimen warna kulit!

19. Jika ada bro yang dari jauh datang berkunjung ke rumah, adalah harus hukumnya untuk bro bagi tilam/katil kepada bro yang datang berkunjung tersebut. Tuan rumah tido atas lantai sudah memadai.

20. Jika ada bro yang ajak pergi semayang jumaat, jangan cuba untuk sailang bro tersebut pegi main snooker plak. Tuhan maha mengetahui!

21. Jika ada bro yang tanya "hensem tak aku?' adalah wajib untuk kita jawab "tak. muka lu macam selipar tandas kut". Seboleh-bolehnya kita kena buat bro kita berpijak di bumi yang nyata. Jangan biar dia lupa diri.

22. Jangan dibiarkan lu punya bro hidup single lama-lama. Kalau lu ada adik lawa(orang seremban) apa salahnya kenalkan pada bro-bro yang single. Barulah padu silaturahim diantara bro-bro!

23. Bro yang berenti isap rokok lepas tu beli rokok elektronik lepas tu hisap rokok dunhill balik memang patot kena siku di pipi kiri. Jangan menipu diri sendiri. Tak cool ok!

24. Jika ternampak ada bro dari puchong dan kota warisan tiba-tiba pakai kain pelikat dan sembahyang asar, jangan pulak ambil peluang ambil gambar dan post di facebook pula. Siapa kita untuk mempersendakan iman mereka?

25. Adalah nice dan tawadhuk untuk bro yang gaji melebihi 4k sebulan untuk open table minom air teh ais sebulan skali pada bro-bro yang bergaji sempit.

26. Jika tiba-tiba terpegang tangan bro yang lain ketika syiok berjalan di mesra mall, digalakkan buat bodoh dan teruskan perjalanan. Jangan biar ia berlegar di mainan minda.

*****

Hah itudia serba sedikit bro code PIB yang dapat gua lampirkan untuk tatapan ahlul semua. Kod ni gua sendiri yang pajak dan hanya available untuk akta perkara asas sahaja. Untuk akta adab ketika di mapley dan akta berkunjung kewilayah wangsa, kita sambung pada edisi seterusnya. Gua dah tepu idea nak memajak. Pada masa yang sama, mana-mana ahli yang rasa nak tambah, gua memang galakkan. Nanti agak-agak bro code ni dah banyak dan meliputi segenap aspek kehidupan, boleh la kita kitabkan dan letakkan ia setaraf kitab veda hindhu!






12 comments:

XeLLoS said...

Toorbaek r Deng~~~~

akalil said...

Good job

Tok Aweed said...

hah! lu orang jangan segan-segan nak tambah. tag pakai label bro code pib.

PeJoL said...

deng mcm mengata diri sendiri jer.. haha

ask said...

27. Jikalau bro melakukan perkara pelik bersama awek, adalah wajib diterima perlakuan nya tanpa sebarang syak wasangka. Mungkin bro tersebut, rindu kat awek sbab duk jauh seperti di seremban.

woody said...

kah3...
as, lu perangai pelik cmne? kasik rakam..
ehh, kantoi lak as org somban..
wakaka

akalil said...

28. Bile sorang Bro berkata Kotaraya Pendang itu adalah sama dengan Los Angeles California, Bro yang lain mestilah menyahut dgn "Aye Aye"

akalil said...

29. Jangan kentot tepat ke muka Bro lain. Haram syarie hukumnya.

ask said...

perangai pelik lu tgk pon tau. jgn tegur. kahkah!

Tok Aweed said...

pejo: jangan sampai gua buat akta pelajar cemerlang kantol sem akhir plak jo..

p/s: nnt gua kasi link aksi pelik as kat lu bon. konpem kluar sikit muntah kat bibir lu.

Billy Aman said...

Jgn pajak selipar brah time jumaat. Nnt demotivate brah ntuk g top up credit

syfq amr said...

30. Setiap bro PiB yang berkunjung ke KL wajib mencatatkan kehadiran di Headquarter cawangan Wilayah Wangsa. Diwajibkan untuk bro-bro membawa makanan sebagai tanda penghargaan kepada komiti.