Friday, May 29, 2009

Fakta - Fakta menarik lawatan ke Melaka Raya

1. 1%

Ya, 1 percent.
perkataan makan, tidur, rokok sebatang, lepak, minum dan kena saman sahaja yg didapati
berasas dan membawa makna dalam perbualan. Yang lain hanyalah bual-bual sampah. Buktinya?
sepanjang perjalanan tersebut, kadang-kala kami berbual tentang hal kisah tok aweed,
dan hal tok aweed kadang kala adalah sampah.

maaf atas kesalahan ayat post diatas. Bukan kadang kala, tapi selalunya hal tok aweed adalah sampah.
Harap maaf sekali lagi.


2. Malek Noor dan kisah cinta

Perasankah anda pada satu ketika dahulu, Malek Noor pernah berlakon dalam sebuah filem romantis dan aksi. Dalam filem tersebut malek noor cuba utk berlagak romantis dan malangnya, tidak menjadi. Anda sendiri boleh bygkan sekiranya ada mamat tough yg tiba-tiba menjadi romantis, mestilah geli bukan? sejak itu saya berikrar tidak akan melihat atau menyaksikan perbuatan sebegini lagi, sebab ianya boleh menyebabkan kerosakan minda. Namun begitu ikrar itu berkecai begitu sahaja, apabila tidur yg enak di waktu pagi dikejutkan oleh suara seseorang bergayut dengan manjanya.
oh...

3. Keras di luar, Lembut di dalam.

Begitulah keperibadian Tok Aweed. Di luar mungkin perwatakannya ganas, selalu mencerca dan mengeji serta bersikap ganjil ketika makan. Tetapi setelah dihalusi oleh kaedah tertentu, didapati peribadi didalamnya terlalu lembut, seperti kerandut telur. Dia juga mempunyai perasaan kasih dan sayang, ingin bebas , suka berkarya, berimaginasi tggi dan memerlukan kasih sayang. Kadang-kadang sahaja terzahir kelembutan hati Tok aweed ini. Sesiapa yg bertuah sahaja mampu melihatnya.

4. Bertolak dahulu , plan kemudian.

Itulah sinopsis lawatan ke Melaka, overall.

5. Keunikan Pasukan ingin berhibur

kanak-kanak bawah 12 - percuma
remaja sekolah - RM 2
dewasa - RM 5
dewasa (ahli ingin berhibur) = Rm 18

hal ini terjadi setelah pelbagai kerosakan yg berlaku dalam muzium. Uniknya menjadi ahli ingin berhibur adalah harga tiket dinaikkan, berbeza dgn menjadi ahli persatuan lain yg benefitnya mengurangkan harga tiket.Jarang ada persatuan seperti ini.

6. Sikap Malas membantu ekonomi.

Kemalasan adalah tunjang kepada pemangkin ekonomi negara. Kemalasan juga membolehkan seseorg itu menyara keluarga dan membiayai yurang pengajian.
Buktinya? Pada satu ketika, di kota a famosa, ahli-ahli pasukan berasa sangat malas untuk berjalan dan begerak dan berhasrat supaya pemandu dihantar ke kenderaan yg diparking jauh
menaiki beca, dan kembali ke lokasi tadi untuk mengutip ahli pasukan yg ditinggalkan. Kemalasan ini hampir membolehkan si pembawa beca mendapat keuntungan dan hasil titik peluh untuk menyara keluarga.
So selepas ini, jika ada org mengutuk dan mencerca anda malas, ketahuilah bahawa anda salah seorg penjana ekonomi negara,

7. Perbuatan pajak adalah universal

Ini dapat dilihat ketika lawatan ke model istana melaka. Ketika habis lawatan, abg penjaga disitu telah ditanya oleh Teloq tentang Tuah bersaudara, yg kewujudan merekabyk dipersoalkan. Ketika berdiskusi, abg itu berkata mmglah wujud dan etc2, tiba2 wujud pula diskusi oleh abg tersebut tentang org melayu dulu-dulu semuanya besar-besar belaka, spt yg cuba dibuktikan dgn kesan yg dipercayai tapak kaki Tuah di periginya. Disini timbul kekeliruan, jika org dulu semuanya besar-besar belaka, mestilah keris mereka pun besar juga. ini tak. kalau keris sebesar itu dan manusia sebesar yg dikatakan, adakah pahlawan dahulu membawa pisau lipat ke medan perang? Bayangkan situasi ini ketika org dahulu sedang lepak membuang kulit limau menggunakan "pisau lipat" itu , tiba-tiba org ajak berperang, "eh jom g perang" , maka terus tanpa segan silu menggunakan keris yg sebesar pisau lipat yg digunakan untuk membelah buah td untuk berperang? Oh dgn menaiki apa? kuda? kuda pon besarkah dahulu? oh buah limau tadi adakah sebesar kacang sahaja untuk org dahulu? atau sebesar buah kelapa?

Namun begitu kita tak boleh salahkan sesiapa dalam hal ini. Hal ini kerana perbuatan pajak ini sudah wujud ketika pembukaan kota melaka lagi.Ingatkah dialog Parameswara ketika sedang asyik melihat anjing peliaraanya ditendang oleh seekor Rusa (rasanya rusa) ?

"Oh sungguh gagah sekali haiwan disini, Beta amat teruja melihat kejadian tadi. Beta rasa amat sesuai kita berkerajaan disini.."

.......

"Memanda menteri, pokok apakah yg kita sedang berteduh ini??"

Ok situasi sekarang adalah sgt genting untuk masa depan memanda menteri. Sudahlah baru sampai ke tempat tersebut, hutan tebal pula, penat, tak sempat berehat dan tak kenal tumbuhan pula. Takkanlah dia nak menjatuhkan air muka dia di depan hulubalang dan orang ramai ketika itu? Jatuhlah kredibilinya nanti, dan berkemungkinan besar akan dipandang hina oleh rajanya sendiri. Mata-mata pula sekarang sudah merenungnya dengan muka serius memerlukan jawapan, Raja sudah penat menunggu..
oleh itu kesimpulannya?

"Oh ini pokok Melaka tuanku...."

Anak haram punya memanda menteri. Dipajaknya nama melaka. Bagilah nama sedap sikit.

Wednesday, May 27, 2009

Chapter 4.512 [Dataran Bersejarah Edisi Imbas Kembali] Melaka Raya

Sebaik sahaja membayar Tol sebanyak rm14.60 di Ayer Keroh, WPP dan 360 meluncur laju menyusuri jalan-jalan penuh berliku, selok belok, duri dalam lipatan, lincah dan bergaya bertema kan persekitaran Bandaraya Bersejarah Melaka. Segelinap gadis-gadis ayu berpelesaran di kaki-kaki jalan di tenung penuh nafsu oleh semua ahlul pasukan yang  rata-rata nya terkenal dengan kegersangan dan kegagalan dalam mengawal nafsu syahwat, terutamanya pemandu 360 yang begitu licik, comel dan berhemah dalam menyusun ayat-ayat penarik gadis-gadis ayu laksana lori ayam. Berbekalkan muka yang comel, nafsu yang membuak-buak, gadis-gadis dilontarkan dengan pepatah-pepatah melayu yang cukup indah bahasa nya seperti "Feewwiiitt!!Lai." dengan membuka pintu kereta tanpa rasa segan silu di tengah-tengah kota. Namun, tiada satu pun yang sangkut.

WPP di beri kan kepercayaan untuk mengetuai rombongan meronda sekitar Melaka. Destinasi pertama di dalam kotak fikiran adalah Zoo Melaka dan Taman Buaya kerna keadaan geografi nya yang berdekatan dengan tol ayer keroh memudahkan perjalanan. Akan tetapi kerna sikap bongkak dan takbur WPP meluncur laju sehingga terlepas pintu utama Zoo Melaka. Dengan sekelip mata kedua alat pengangkutan diberhenti kan di sebelah menara jam yang berada di Dataran Bersejarah.
Figurina Une:Ahli pasukan sgt gembira sebaik sahaja tiba di Dataran Bersejarah.

Figurina Mune:Dengan megah lagu pasukan dinyanyikan berlatar kan bendera Melaka.

Figurina Nale:Pertandingan Lumba Lari diadakan sebaik sahaja semua ahli tiba di lokasi.
Figurina Anji:Masing-masing bajet macho.

Figurina Yele:Memanjat adalah tema lawatan kami kali ini.

Setelah penat melaksanakan tugas-tugas sebagai kanak-kanak riang yang terencat setelah diabaikan oleh ibu-bapa, perjalanan diteruskan ke target seterusnya yakni Zoo Melaka. Zoo tersebut terletaknya kira-kira 200m dari Dataran Bersejarah. Perjalanan yang dilalui sangat memenatkan. Namun, yang tinggal hanyalah sekadar harapan tinggi melangit setelah seorng ahli terlintas sebuah papan tanda yang menyatakan WAKTU MELAWAT 9.00AM-6.00PM.
 
Figurina Yete: Muka i**hu jelas terpampang di wajah ahlul.
Figurina Pate:Muka pasrah ahli kerna tidak berjaya ke Zoo yang sudah tutup.

[Bersambung]

Tuesday, May 26, 2009

Chapter 3.020 [MALAM YANG BERPUAKA NIYANG RAPIK]



Setelah hampir 1 jam kami berbincang dan melontarkan bertan tan buah fikiran dengan Mufti Besar Melaka melalui public phone [pokai beb 5kg duet syiling tabungan dari darjah 2 sampai intern nih] akhirnya kata sepakat telah tercapai iaitu kami bersetuju untuk menyelusup masuk ke tanah tinggalan perang beratus ratusan mungkin juga ribuan tahun dahulu. Bukan sekali perang je tapi mengikut buku Biarlah Rahsia hasil nota kaki Siti Nurhaliza, terdapat lebih 18 kali 2 perang yang telah berlaku di kawasan HITAM dan KERAS ini.

Menurut seorang penduduk kampung yang bernama Pak Among [bukan nama sebenar] terdapat lebih dari 684 456 nyawa telah terkorban dan roh mereka masih merayau-rayau mencari sesuap nasi dikawasan ini. Beliau juga turut menyatakan inilah kubu hantu paling gila kuasa di Semenanjung Malaysia.
Pada tahun 1984 Di bawah akta kawasan keras dan hasutan kaum (b) hasil dari perbincangan Imam-Imam Masjid Tanah Melaka telah mewartakan tidak dibenarkan bagi sesiapa yang umurnya melebihi 18 tahun untuk menjejakkan kaki ke kawasan ini selepas jam 8.02 malam.

Ini bermakna kawasan ini telah menjadi kawasan larangan dari pukul 8.02 malam sehingga ke pukul 9 pagi pada keesokan harinya sejak dari tahun 1984 lagi!!.
Telah banyak gangguan2 yang telah berlaku di kawasan ini baik dari segi mental fizikal malah seksual turut terjadi. Menurut Pak Among [bukan nama sebenar] gangguan seksual amat mengira rupa paras hanya yang ensem dan cantik sahaja yang menjadi mangsa. Sungguh tidak adil….

Kami berlapan menjadi seram tak tentu hala sehinggakan anggota badan kami yang sentiasa tergangtung itu hilang dari tempat asalnya apabila mendengar kabaran itu. Tambahan pula beliau juga menyatakan yang kami ini hensem dan mungkin menjadi sasaran utama hantu2 di kawasan ini.

Tapi keputusan kami tegas mantap amanah fatonah dan zuhud untuk menguji keimanan kami di kawasan KERASS dan berpenunggu ini. Kami melangkah masuk dengan rasa gentar sambil membawa bekal iman yang tinggi dan ini menbuatkan semangat juang kami menghunus tajam tinggi ke kayangan.

Di bawah ini kami sertakan foto2 hantu yang sempat kami rakamkan.
Penonton yang mempunyai penyakit sawan babi , kencing berlari-lari , kusta , penempelan cagu di kaki kiri awek sendiri, dan kudis buta bakal mak mentua adalah dilarang dengan TEGAS. Kami ulang sekali lagi, DILARANG DENGAN TEGAS untuk melihat foto2 ini kerana mungkin akan menyebabkan serangan jantung di bahagian otak kiri dan akhirnya mati tak berkubur.
Kesian…..

**Melihat foto dengan risiko anda sendiri**

PINTU KE ALAM PUAKA

HANTU ANAI-ANAI





BOMOHSANTEKK

KUBUR BELANDA



AWWW SELAMBER JER









KAWAD CAM HANTU

APEFAKK

SEBATT MEREKA!!!!

HANTU TABIKK



HANTU GAYUTT

Monday, May 25, 2009

Chapter 2.000 [THE JOURNEY]Melaka Raya

Setelah ditinggal kan perkampungan orang asli daerah Puchong, Mukim Saujana Puchong, 360 dan WPP dipandu deras menuju perhentian seterusnya yang terletak di daerah Sepang untuk melaksanakan pengambilan baju milik Teloqq yang tidak menyediakan pakaian yang secukupnya untuk menghadapi perjalanan ke Melaka yang penuh onak dan durian. Setibanya di Sepang, ahlul pasukan dipersembahkan dengan minum petang tajaan Bonda Teloqq dan dilayani oleh dua orang dinda-dinda Teloqq bernama Ami dan Ayoi. Ketika sibuk melayani minuman muktawasitah tersebut, ahlul tertua pasukan Tok Aweed sempat menjalankan pertandingan pemadam yang kian dilupakan oleh masyarakat kini kerna wujudnya permainan lain seperti wow dan dota. Tok Aweed berjaya memperlihatkan kehebatan nya bermain pemadam dimana pencak-pencak kuno beliau disematkan dalam permainan tersebut seperti "Tarian Ifrit Utama" dan "Sayuran Pembawa Kegembiraan". Syafiq Amir tumpas ke tangan Tok Aweed gara-gara kehebatan pencak berikut. Selesai sahaja pertandingan tersebut, air dihidang pun sudah kering di nyotnyoti ahlul pasukan, sekali lagi 360 dan WPP di nyalakan palam pencucuhnya lantas kedengaran deruman enjin Campro 1.3 dan 1.6 auto (noob). Kedua-duanya dipandu deras menuju ke Tol Plus berdekatan.

Perjalanan didapati mudah, 360 dikerah sehingga 18+ km/h sepanjang perjalanan, namun WPP yang dibelakang sangat menyedihkan pabila hanya berjaya 180 km/h maksimum. dengan daya pecutan yang lemah gara-gara membawa Ifrit Utama yang sememangnya terkenal dengan berat dosa bertimbun-timbun yakni Tok Aweed. Sungguhpun WPP dipandu sehingga 180 km/h, namun pemanduan masih lagi berhemah tidak seperti 360 yang menggunakan gaya pemanduan aggresif. Setiap kenderaan yang mencelah dihadapan nya pasti dihambur kan dengan tohmahan, cacian serta cercaan berbaur perkauman. dengan sokongan Kudha Liaq disebelah pasti cercaan yang dilontarkan menusuk kalbu dan akan mematikan sel-sel otak setiap penerima nya.

Kira-kira jam 6 waktu Melaka Raya, ahlul pasukan berjaya tiba di tol Ayer Keroh dengan selamatnya. Tiada kes kehilangan nyawa mahupun kehilangan teruna berlaku sepanjang perjalanan dari Wangsa Maju ke Melaka. Alhamdulillah, Selamat Datang ke Melaka!!

[Bersambung]

Edisi jalan-jalan cari makan edisi bakar line

Salah seorang ahlul pasukan ingin berhibur iaitu terpaksa ditugaskan kelaut oleh syarikat beliau.Akibat supervisor terpaksa meninggalkan atas urusan-urusan yang tak dapat dielakkan,beliau mengambil inisiatif untuk tinggal bersama ahli-ahli pasukan ingin berhibur cawangan pantai timur.Namun masing-masing tidak ada di rumah melainkan ahli veteran pasukan ingin berhibur,Paan.Walaupun cuma ada seorang sahaja ahli bukanlah bermakna Pasha telah mengambil keputusan yang salah dalam hidupnya kerna Paan sudah kembali ke jalan yang benar.

Aktiviti dimulakan dengan minum petang di Pantai kemasik(nak cerita jugak walaupun dua orang) dengan kami makan pisang goreng,rojak buah dan air kelapa pandan.Akibat kerusi di atas pasir,kerusi kami tiba-tiba mendap jatuh kedalam tanah.Kejadian ini bukanlah disebabkan oleh berat ahli-ahli pasukan yang naik setara akibat mulia nya hati Petronas memberi makanan-makanan percuma(Special case : Hanis sudah naik pinggangnya menjadi Size 32 dari Sie 29).

Keesokan harinya,ahlul-ahlul kelab mengambil inisiatif untuk bertemu dengan seorang lagi ahlul,Pejol di Kemaman.Beliau telah membawa kami makan makanan yang sungguh hebat sehingga segenap air liur di mulut merembes tanpa henti.Kami tiba di perkampungan nelayan turun dan makan makanan seperti Paih,Otak-otak,Sotong goreng tepung kecil dan Kepok Lekor.

Berikut gambar-gambar makanan yang di-oda oleh ahli pasukan.

Figura 1 : Ini adalah ikan baghat bakar yang diwarwarkan oleh ahlul pasukan Akalil yang menceritakan akan keenakan nya dibakar.namun rupa paras nya tidak setara dengan kesedapan nya.

Figura 2 : Sotong goreng tepung paling enak pernah aku makan - Pasha
Figura 3 : Pasha kelihatan cuma melantak sotong goreng tepung bersaiz rasaksa,melupakan nasi serta lauk-lauk lain.Kelihatan tom yam ayam ditepi yang akhirnya menjadi air siraman pokok bunga jiran sebelah kerana ahli-ahli pasukan yang lupa kewujudannya.

Figura 4 : Paan kelihatan sedang makan dengan kedua-dua tangan akibat lapar tak terhingga.

Figura 5 : Pejol sedang menyiram pokok bunga dengan tomyam ayam.

Figura 6 : Ikan sotong dan nasi sudah habis tetapi tomyam ayam tidak terusik.



Sunday, May 24, 2009

Chapter 1.000 [INTRODUCTION] Melaka Raya

Jam hampir ke pukul 1 tengah hari. Ini bererti waktu untuk kami bangun dari pertapaan di kayangan. Seperti biasa dan lahiriah kejadiaannya hanya Opah dan Pitmint sahaja yang mampu mengubah takdir waktu menongkah arus lalu bangun dari tidur. Opah yang sentiasa menyarungkan seragam ‘wow’ terus sahaja bergegas menuju ke salah satu alat penghubung ke dunia yang serba indah lagi mengashikkan, disamping itu sempat juga Opah menjeling dengan perasaan dendam yang melimpah ruah kepada rakan2 seperjuangan yang masih lena. Semalam kami telah bersumpah berikrar berjanji segenggam setia tepat jam 12.36 malam.

Ini merupakan seberapa contoh sumpah setia kami semalam

1. Kami akan bangun pada tepat jam 10 pagi!!
2. Kami tidak akan sekali kali meninggalkan otak kami di atas tilam apabila bangun dari tidur!!!
3. Kami akan bergegas mandi sejurus selepas membuka mata dan mampu melihat cahaya!!!
4. Kami akan bersama sama berpadu tenaga menyedarkan rakan2 ke alam yang nyata!!!

Haram …


Ahli-ahli yang telah bersama-sama bermandi darah mengangkat sumpah



1. Ask Jawatan = Kapten
2. Teloqq
3. Pitzmin
4. Opah
5. Nanai
6. Boss
7. Tok Aweed (melafazkan sumpah di dalam phone …cb)
8. Zopak


Yang paling menyakitkan + memilukan hati apabila Kapten teriakkan sumpah seranah masih tidak mahu langsung memberi sebarang respon apabila dikejutkan. >.<”! {@#$ %&^* @#7^% $%#@ @#$#^}

Perasaan ini hancur punah seperti menatap wajah *ja* ker**g.

Pit terus sahaja melulu mendapatkan takhta kerusinya yang selalu dirampas oleh nanai lalu membuka web kegemarannya di kala hening pagi. Hening kami adalah waktu yang tidak melampaui jam 1 pm … [info untuk mengelakkan pertindihan pendapat yang boleh menyebabkan rusuhan kaum] .. Pit tersenyum girang , wahhh aku pun tumpang ‘gembira’.. kahkah..

“Cha … bekfas jom. Lapaq cam puntren” tegas Boss.

Owhh rupenye encik Boss sudah bangun. Bagus.

“G la dlu ak diet nh” . Opah mencari alasan untuk tidak meninggalkan meeting di SW bank. xD

Pit tidak mampu untuk menjawab pelawaan Encik boss..
ehemmz..ehemmmzz


2 jam kemudian ….

“Jom2 .. cepat laaa.. indhu paria tol la korng nih… Nafsu kudhaa!!” tegass Kapten.

Opah dan Pitz saling menjeling bermain bebola anak mata ke arah kapten bagi menandakan tanda meter dendam dan marah semakin meningkat tinggi. Hati kecil mereka telah memasang niat untuk melipat sahaja kapten ini , jika beliau bersuara lagi selepas ini.

Nanai pula kelihatan sedang runsing mencari alasan ‘meminta kebenaran’ dari gadisnya sambil menjinjing bagasinya. Pergi 2 hari dan tiada malam ke Melaka tidak perlu membawa bagasi kalau ditaklik secara logiknya, detik hati Boss dan kemudiannya menzahirkan percakapannya kepada kami semua.

Sejurus kemudian kami telah bersepakat untuk membahagikan diri kami mengikut kata hati masing-masing untuk menentukan pasukan kereta.


Kereta 360
1. Teloqq
2. Pitzmin
3. Opah
4. Zopak



Kereta WPP

1. Ask
2. Tok Aweed
3. Boss
4. Nanai

Setelah enjin dipanaskan dengan hamburan dan cacian maka dengan itu kami terus memecut pantas menuju ke rumah Tok Aweed sebagai langkah pertama dalam perjalanan yang penuh berduri ke Melaka.



[Bersambung]

Karenah Istana Kayangan

Zulfadli Bin Ahmad

Universiti Teknologi PETRONAS

Bandar Seri Iskandar

31750 Tronoh

Perak Darul Ridzuan

________________________________________________________________________

Mr Mohd Khairul Zubir

Universiti Teknologi PETRONAS

Bandar Seri Iskandar

31750 Tronoh

Perak Darul Ridzuan 24 May 2009


Dear Sir,


HOUSE Reservation on July 2009 semester


My name is Zulfadli Bin Ahmad (8118) and I am on behalf of my friends that are doing internship now.

Here, I attach all the students’ names and the details. I'll be really grateful if all of us can be placed in one same house (V5) during next semester, July 2009. This is because:


  1. It is easier for us to discuss on academic purposes. Since we are in final year, most of thte courses taken this semeser are similar with each other.
  2. To give support on technical terms in finishing the final year project.
  3. This is our final semester and the last time we expect to stay together.


Any recommendation and suggestion from you are very welcome and much appreciated. I thank you for your kind anticipation of consideration and I hope to hear favorable reply from you soon.

Cc : Mr. Talhah Hassan



TAPI :


Janganlah terus ceria gemilang dan tebilang. Berikut adalah peringatan dan langkah berjaga2 yg perlu diambil:


  1. Bilik tak confirm dapat lagi. New fellow V5 encik kerol (mior da naek pangkat jadi front desk civil dept) berkata beliau mula sort bilik pertengahan bulan jun. So kene follow up ngan die in case die lupe.
  2. Ramai student utp apply nak satu house. So takut if ade anak harem yg apply umah tu gak. Seperti yg terjadi ngan rumah kite patut dapat (v5f2-1 n v5f2-3). Ade sekumpulan pelajar indhu yg sewa umah tu time cuti semata-mata untuk confirmkan derang dapat rumah tersebut. Dengan alasan hendak menyimpan barang.Jumlah sewa adalah RM320.
  3. Setiap ahli harus dan wajib membuat online registration melalui portal pelajar. Anda mungkin tidak disenaraikan jika gagal membuat pendaftaran.



Tuesday, May 19, 2009

selsema BABI ...@.@

Apabila terjadi perkara seperti ini berlaku aku terkedu dan termanggu sendirian..
fikiranku terhenti 

sedih
kabur
gusar
dan horny
apefak...


Sejak dari dalam kandungan lagi kehairanan dan persoalan ini iaitu mengapa makhluk BABI yang amat zahir kehodohannya kejijisannya masih mampu dilihat dijaga didampingi bahkan selalu menjadi hidangan untuk memuaskan rase lapar oleh segolongan manusia.... 

kenapa..
kenapa tragedi ini menerjah kedalam kehidupan manusia ???

Dimanakah tarikan yang ada pada si babi itu?
ekornya ..
hidungnya.
daging tulang ketingya
ataupun ....

Terpulanglah dan akhirnya si babi itu demam(mungkin kerana terlalu ashik bergelumang di dalam lumpur tanpa menghiraukan hujan atau terik mentari) dan selsema sehinggakan menjangkiti tuannya
pemakannya dan jirannya...lalu mati

sadis

Bapaku selalu berpesan agar jangan sesekali meninggalkan otak anda diatas katil apabila terjaga dari tidur. Mungkin inilah akibatnya dari perbuatan itu, mereka hilang pedoman , berlagak hensem lalu bersahabat pula dengan babi. Malah sering juga ku melihat berita di TV 3 , ada juga yang sempat meniduri makhluk ini. Eeuwwww.. mati akal ku. tiada jawapan

sungguh tragis



Tips mencegah dan mengelak virus Influenza H1N1 (Selesema Babi)

Assalamualaikum. Warta julung saya ini bertujuan untuk memperingati sahabat-sahabat tentang virus influenza pandemik yg menular di seluruh dunia ketika ini. Virus yg berasal dari Mexico ini telah menggegarkan seluruh dunia. Pihak kerajaan kita juga sudah mengambil langkah berjaga-jaga demi membendung sakit haiwan ini. Hal ini perlu diberi perhatian yg serius
dan teliti kerana apabila sekali terjebak atau terjangkit dgn wabak ini, pembaca sekalian mungkin akan ,erm , bagaimana mahu saya sebut dgn mudah, anda mungkin.... mati. Ya... mati. Anda mau mati? Tetapi tidak apa, ajal kita semua sudah ditentukan dan kita hanya mampu mengharap yang terbaik.

Oleh itu saya ingin berkongsi tentang kaedah pecegahan virus ini agar ia tidak terjebak di kalangan anda semua. Semoga warkah saya ini diberi perhatian yg khusus oleh setiap pihak demi kesejahteraan diri dan keluarga. Lawak, lawak jugak, tapi masa serius, masa memikir hal penting, kita perlu serius. Hatta sila patuhi kaedah-kaedah pencegahan virus influenza H1N1 ini dibawah.

1. Jangan basuh berak bersama dgn pembawa virus H1N1
- Ini merupakah langkah awal demi mengelak jangkitan virus. Hal ini kerana apabila selesai berak, perbuatan cebok dan gosok akan mengakibatkan cebisan-cebisan najis beterbangan dan bergelimpangan dan mungkin akan terkena kepada rakan / pihak lawan. Ini akan mengakibatkan virus tersebar. Perlu diingat virus ini merebak juga melalui sentuhan, oleh itu jangan biarkan jubur anda bergeser/ bersentuhan dgn jubur rakan / pihak lawan yang menggerutu dan berbulu itu, kerana ia juga boleh mengakibatkan tersebarnya virus. Tetapi hasil kajian mendapati sentuhan sesama pundi tidak mengapa. Pihak kerajaan telah mengenalpasti modus operandi dan cara virus ini merebak dan telah menampal notis utk menyedarkan pihak awam agar tidak membasuh berak bersama-sama.


2. Jangan membenarkan pembawa virus meludah ke dahi anda.
- Ini juga kaedah virus selesema babi ini tersebar. 20% daripada pengidap selesema babi
didapati telah berjangkit melalui ludahan ke dahi. Ke organ lain tidak megapa, spesifik kepada dahi sahaja yg mengakibatkan terjebaknya selesema babi. Ini berpunca daripada urat di dahi. Jika anda perasan, ada satu urat di dahi , dinamakan urat alpha, bertindak menghantar maklumat dari otak ke seluruh organ badan. Apabila sistem penghataran maklumat ini dijejaskan akibat ludahan bervirus yg kuat / tegar / impak kuat di dahi, mengakibatkan virus dari ludah itu menembusi sistem penghantaran otak-badan dan mencemari seluruh organ badan.Ini adalah teknik sebaran yg paling berbahaya dan boleh mengakibatkan kematian dlm masa 24 minit. Secara umumnya, bila dah dapat otak, satu badan la berjangkit dan lumpuh - Dr Syukri, pakar selesema babi.

3. Jangan membiarkan anjing / babi / haiwan lain menjilat kaki seluar anda.
- Ini sebaran secara sulit , nipis dan samar-samar. Byk kes yg didengari pesakit yg dijangkiti
selesema babi adalah akibat anjing menjilat seluar mereka. Mengapa? Begini. Apabila anjing telah menjilat seluar, biasanya si pemakai seluar akan tidak kisah, lalu setelah penat bekerja, akan balik ke blik dan melepak ke dalam bilik. Kebanyakkan mereka akan lepak di katil dan ini menyebabkan air liur anjing td mungkin terkena bantal, selimut atau comforter mereka. Kemudian bila mereka tidur pada malam kelak, Kemungkinan air liur basi mereka akan tumpah ke daerah-daerah yg disulami air liur anjing tadi, dan tindakbalas kimia akan terhasil dan memasuki organ mereka, spt kata Dr. Ajit "Ianya seperti kamu melakukan comolot dgn anjing , cuma bezanya, kamu tak sedarinya". Saya faham kekeliruan disini timbul kerana, selesema babi, tetapi anjing? Ya, anjing. Ini kerana terdapat di negara-negara tertentu di barat, anjing ini didapati lebih suka melakukan seks bersama babi berbanding kaum sendiri. Racist tak bertempat, inilah padahnya. Lagipun kita manusia kenalah faham. Dia sekadar anjing kot. Tak tahu apa-apa.

4. Jauhi tempat-tempat yg sesak, bising, dan dipenuhi orang ramai.
- Hal ini kerana, di tempat-tempat ini terdapat terlalu banyak org yg kita tidak ketahui jenis DNA, sejarah sakit, dan kisah kesihatannya. Banyak jugak dikalangan mereka yg nampak lahiriah baik tetapi di dalam jahat bagaikan syaitan nirrajim. Pentingnya kita mengelak tempat-tempat ini adalah kerana terdapat terlalu banyak penyeluk saku di daerah-daerah ini, dan akan mengakibatkan kita kehialangan harta benda dan duit. Apa akan berlaku nanti sekiranya kita dijangkiti selesema babi tetapi tidak ada duit untuk membeli vaksin? susah bukan? Oleh itu elaklah tempat-tempat sebegini demi kesihatan anda.

5. Simple, cuma ke kedai dan beli ubat selesema.
- Oh tips ini hanya berguna untuk babi.Maaf.

Oleh itu, saya harap rakan-rakan sedar akan kepentingan menjaga kesihatan di musim-musim selesema babi ini. Kesihatan adalah kekayaan, bak kata pepatah English. Semoga kita berjaya mengelakkan virus ini daripada menjangkiti kita nanti. Ini baru selesema babi, belum lagi polio babi,kanser babi, parkinson babi, ulser babi, selesema burung babi, Aids babi dan macam-macam lagi. Sama-samalah kita mencegahnya. Jangan jadi seperti sesetengah rakyat negara barat lain, sudahlah anak haram, makan babi pula. Inilah padahnya.

Sg Gabai The Movie

video video

Sunday, May 17, 2009

Course Registration

Dah bleh register course sekarang
nh link dier

http://studentportal.utp-prism.my/studentportal/

Instructions:

1. If you are an existing user, please enter your email address and password.
2. If you do not have an account yet, please submit your email address and then follow the instructions.
3. If you forgot your password, please click on "Forgot Password" hyperlink.

Garis Panduan:

1. Jika anda pengguna semasa, sila taip email dan kata laluan anda.
2. Jika anda pengguna baru, sila taip email dan ikut arahan yang seterusnya.
3. Jika anda lupa kata laluan, sila klik "Forgot Password".


Reminder:
Please use Internet Explorer (IE) to log on to the system. You may not
view some information correctly if you are using any other browser than
Internet Explorer. e.g. missing button, column etc.


Friday, May 15, 2009

rock abah ko the return

backsidefrontside


this is the most polled design.so ak edit sket untuk tatapan korang

Thursday, May 14, 2009

rock abah ko!!!!







okay kawan2..ak dah upload design ni untuk tatapan korang..setakat nie idea nie jer yg dtg kat pale ak..tapi any design yg korg rase korg nk add atau korg nk repair..please do so..so i hope u can support this to make PIB one step closer as our trademark and as a registered team in Malaysia. hidup Melayu!!!!

Tuesday, May 12, 2009

Notis Pemberitahuan

assalamualaikum,

di sini ingin di maklumkan tarikh jatuh nya hari Ibu yakni 10 May 2009 bersamaan logbook week 23.sungguhpun ianya sudah berlalu namun ingin saya tegaskan disini kepada yang masih lupa, derhaka, degil, mangkuk ayun, sambal belacan, tidak faham bahasa, agar kalian setidak-tidaknya mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada bonda-bonda sekalian, tidak salah juga jika ditujukan kepada bonda jiran sebelah yang cantik dan anggun, Ibu muda yang baru berkahwin dengan duda anak 3. Kepada Tok Aweed, "adik jange lupe wish kt ummi".Adalah lebih afdal jika disertakan jua dengan hadiah seperti sambal tumis, tempoyak durian, maruku kari dan ladu kurang manis. sesibuk mana pon kita jangan dilupa bonda yang tersayang.


kepada bondaku,

Selamat Hari Ibu. Sesungguhnya, anakmu ini amat menyayangi mu.

kepada ummi,

Selamat Hari Ibu.(tidak boleh berlebih-lebih,nanti Tok Aweed murka dan cemburu kudha)

kepada semua bonda,

Selamat Hari Ibu.

tidak lupa juga kepada daudan,

Selamat melahirkan bayi harimau berkepala Dunga hasil terjahan rakan-rakan.Tahniah daud dan Selamat Hari Ibu.

Monday, May 11, 2009

Eksperimen

Bahan Uji

Bahan diuji/Fungsi

Pemerhatian

Sebab/Punca

Penunjuk semesta (universal)

asid

berwarna kuning (jingga, merah)

Merah – pH=4; jingga – pH=5; kuning – pH=6

Penunjuk semesta (universal)

neutral

Berwarna hijau

Hijau – pH = 7

Penunjuk semesta

alkali

Berwarna ungu (biru)

Biru – pH=8; ungu – pH=9

Penunjuk semesta

alkhulul

Penunjuk semesta memercik keluar

pH=75.6 . bersifat masam. kaki berbau.lutut berbulu.kuku bercagu.makan ladu.benci bahulu.baling buku.sepatotnya di luku.sememangnya hindhu. 

Tuesday, May 5, 2009

Urusan Seri Paduka Baginda

Assalamualaikum kepada sumer ahli2 pasukan ingin-berhibur.

Aku disini ingin mengisytiharkan peralihan kuasa pembikinan t-shirt ingin-berhibur.blogspot dr pucuk pimpinan lama iaitu Mohd Farhan Said atas perkenan duli Albonzer D'al-baukaki, untuk meneruskan agenda ingin-berhibur.blogspot memcapapkan diri kita untuk menjadi sebuah organisasi yg setanding dgn organisasi2 besar,keparat dan kejam yg lain. dan t-shirt ini juga, akan digunakan dlm upacara2 rasmi pasukan kita sperti keluar bercuti,mencandat sotong dan borak sampah.di haramkan t-shirt ini dipkai ketika bermain wow dan tidur,kerna dikhuatiri anda mungkin akan terkene penyakit gara2 daulat yg tersimpan dlm baju tersebut. jadi silalah memberi sokongan anda dlm menjayakn t-shirt ini dan kepada ahli2 yg tidak memiliki t-shirt ini, anda akan diberi sesi kaunseling berbayar yg dihostkan oleh Tok Aweed sebagai balasan diatas kedegilan anda. anda akan kenal ape erti dunia selepas itu. sekian dlu sebelum update design dan juga polling untuk design.terima kasih.Hidup UMNO!!!!!!

Sunday, May 3, 2009

Melepen di Sg. Gabai Waterfall

kabare semua..

Seperti mana yg kita tahu, jumaat adalah hari pekerja atau panggilan manjanya iaitu 'hari buruh', yg bangangnya pekerja yg bernama buruh x dapat cuti pon. Maka syokla warga kerja lain, ada extra cuti, manusia zaman skarang guna konsep makin byk cuti, makin byk dosa free. Bagi kita yg dapat cuti ni, kita seharusnya bersyukur kerna dgn peluang ini, dapatlah ahli2 pasukan bertemu dan beriadah secara halal dan sihat.

Ke manakah destinasi riadah? Lama jugak la kami dok pikir mana nk pi sebenarnya. Ada yg nk pi genting highland, ada yg nk pi 'hotel nova', ada jugak yg masih x sedar diri xnk pi mana2, nk duk umah buat benda haram yaitu men wow, ada juga yg hanya mau beriadah atas table dan mencucuk bola-bola bernombor. Tapi malangnya ada seorang saudara kita yaitu alkhulul tersalah cucuk bola, lalu beliau dgn hati gumbira sedekah duit kat member2. Terima kasih alkhulul.

Nak dipendekkan crita, destinasi riadah adalah di Sg. Gabai, tempat dimana terletaknya air terjun gabai yg indah. Plan asalnya nk pajak bertolak dipagi hari, tapi apa bole buat, semua warga wangsa maju adalah melayu bertopengkan hindhu, bangun tidor sgt lambat juga, terutamanya hindhu putih yg berasal dari seremban.

Pasukan ingin berhibur kali ini dipajaki oleh kay,as,perjelotan,stopek,pit/prem,chop dan deng@kachak. Sampai saja di air tejun sg gabai, terpancar indah budaya melayu cekik darah, parking kat sana kira ikot kepala. Seb bek kepala takuk dia x pajak kira skali, kalo tak mampos nk byr kerna kepala takuk atuk bercabang tiga ya anak2. Da selesai park kete, semua muka ahli bertukar jadik babun dek terlampau excited x sabar nk meredah air terjun dan mengusha gadis2 lori ayam yg tersedia free disana. Tapi x sampai lima minit, muka babun bertukar jadi muka anak haram, sekor2 dah mcm nk mampos panjat tangga tinggi melangit.

AKHIRNYA, tangga yg mcm syaitan tingginya itu selesai didaki. Sampai juga kami diatas, dan seperti yg dijanjikan, berduyun2 lori ayam kluar masok perkarangan air terjun. Pelan2 kami carik port nk letak brg. Port telah selesai dipajak, maka semua ahli dgn bangganya membuka pakaian di khalayak ramai. Sgt fenin kepala melihat bulu2 puting berselirat para ahli dan keenakan aroma badan yg menusuk kalbu.

Masok saja kaki dlm air, tudia penangan air terjun yg sejuk mencucuk rahang menjelma. Pelan2 para ahli rendam telor didalam air nk kasi warm up bahagian sulit. Aktiviti mandi manda diselitkan dgn aktiviti huru hara dgn bertujuan menghalau couple2 yg sebok dok menggedik dlm air. Di kala dok sebok berhuru hara, mata kay terbeliak melihat sekujur tubuh lembut gemalai, berambut panjang ikal mayang DAN tidak berbaju! Bulu dah meremang, badan da naik stim, namun bahagian sulit kay teros tertanam kedalam dek mengetahui tubuh itu sebenarnya milik anak sedara aru koffin kanser yg bergembira bersama jiran2 beliau yg berambut panjang.

Tapi benda plg best ktorg buat kat air terjun itu adalah.... TERJUN AIR! Walaupon ayat atuk ini ada sedikit kehindhuan, mari atok jelaskan. Dikala seronok kami rendam badan dlm air, Chop dgn hati keringnya mendaki batu air terjun, berdiri dgn gaya 100% org asli di atas batu dgn lagak seperti beliau adalah simba the white lion, melolong seperti tarzan dan sliding atas batu lalu terjun ke bwh!!

Tgk gaya dia terjun nmpak mcm horror, namun beliau lek nothing bangun dan berkata "Best dowh. Angpa pi naik pahtu terjun!". Dgn pantas Pitmin yg badan beliau dah mcm kena rasuk hantu bekam meluru nek atas dan terjun dgn gaya seorg presiden MIC! Kami yg kat bwh nih teruja tgk pit, lalu suma pi naik atas nk pajak terjun. Sememangnya perasaan dikala terjun itu adalah TARBAEK! Video disediakan jika anda x percaya! Tapi selepas ini, pihak berkuasa sg. gabai mungkin akan mengharamkan aksi terjun ini kerna mereka mendapati isipadu air semakin berkurangan pabila kay selesai terjun. Tatau la sebab pe jadi camtuh. Kami pon bingung sampai skang.

Setelah penat terjun dan mandi, kami bercadang melepen sambil minom di Look Out Point, tempat dimana anda dapat melihat seluruh view Kuala Lumpur dari atas bukit. Sememangnya ia satu kawasan yg indah, namun bukan indah bagi stopek. Beliau mencipta sejarah sbg manusia pertama di kawasan itu yg berjaya menggedikkan kaki lalu menerbangkan selipar sendiri jatuh gaung. Kesian sungguh beliau terpaksa menebalkan muka dari koyak dek malu dgn perbuatan sendiri.

Demikianlah, coretan aktiviti riadah pasukan ingin berhibur cawangan wangsa maju sempena hari buruh yg lepas. Gambar2 para ahli meng-enjoykan diri akan disediakan sepantas mungkin. Mungkin next location utk berhibur adalah di Pulau Perhentian pula rakan-rakan? InsyaAllah.

P/s: utk jelot, kalao nk tebalkan jubho, anda boleh mai puchong singgah umah atok. Atok bole kasi rawatan nk tebalkan isi-isi bawah. Teknik atuk dijanjikan berkesan. Tak percaya tanya as.