Wednesday, June 17, 2009

Nikmat Dunia

Salam and halu everybadi. nmpknyer blog semakin kusam dan masam akibat peninggalan bahan2 lama tanpa di periksa expiry date. namun, akan beta cuba mengilhamkan dan menanam benih2 ilmu dalam minda rakan2.

Seperti yg tertera tajuk di atas, 'Nikmat Dunia'. apakah sebenarnyer nikmat dunia?? ramai yg tidak tahu menahu tentang perkara di atas, namun masih juga ramai yg memajak perkataan tersebut tanpa meminta sebarang license angkara perbuatan pliagarism tersebut. Tp tidak lagi selepas ini, kerna segala apa yg anda ingin tahu tentang 'Nikmat Dunia' akan terburai sebentar saja lagi.

'Nikmat Dunia' dalam bahasa umumnya adalah kenikmatan yg dikecapi seseorg seketika dia masih dalam keadaan bernyawa dan berada di dunia yg nyata. Namun, dalam bahasa tidak langsung, 'Nikmat Dunia' adalah satu2nya nikmat yg paling hebat dirasai seseorg.

Memandangkan kita berada di zaman yg lebih moden dan mempunyai akal yg lebih kembang, 'Nikmat Dunia' juga mempunyai nilai2 dan erti kata sendiri dalam kamus 'Pajakan Alflabum'. erti 'Nikmat Dunia' dalam kamus tersebut adalah nikmat yg mungkin boleh dikecapi oleh seseorg ketika beliau berada dalam keadaan tenang tetapi ditemani oleh seseorg yg berada dalam keadaan terseksa akibat tidak mendapat Nikmat Dunia. mungkin ayat ini sgt lah berbelitnya dan terasa ingin menampar author post ini kerna fail dalam bahasa Malaysia. ini boleh diumpamakan spt contoh berikot;
(Situasi tiada kene mengena dengan yg idup atau pun yg mati)
Situasi 1:
Di dalam kereta di tengah2 highway, "A, benti kejap," kata encik P kepada A. "Nape P?", "Aku tak tahan da neh, ingin melakukan pelaburan sebanyak 3billion kepada amanah saham berhad neh," ujar P kepada A. "P, ko da nk terchirit tahap khaimak da kan?" ujar B kpd P. "a'a, asal?". "peh, alangkah indahnyer berada di tandas blok, dengan sebatang rokok, air paip, dan melabur tanpa perasaan ragu2, Nikmat Dunia sial. malangnyer, skang ada atas highway, xde jamban, tunggu ar 80km lagi."

Situasi 2:
G: Weh, korg lapar x?
B & P: Lapar ar sial, dah ar br bgn neh.
G: haha, sorry ar, aku bukan xnk ajak. tp korg tido nyenyak gile tadi. Peh, sepanjang idop aku, arineh lar ameeth masak toorbayek. White coffee ice, meggi goreng, rbtm. kenyang gile sial, sedap, lps tuh, isap rokok. fuuhh, nikmat dunia. rugi korg tdo.
B: Sorry G. ktorg org melayu, makan nasik.

Seperti contoh di atas, kita dapat lihat beberapa org dengan seronoknya memajak perkataan 'Nikmat Dunia' tersebut. Namun, penggunaan perkataan berikot masih belum ditelitikan lagi.
Sebenarnya, 'Nikmat Dunia' mempunyai beberapa peringkat yang dikategorikan mengikut tahap kenikmatan yg dikecapi. contohnya, ada nikmat dunia pertama, kedua, ketiga, kepatblas dan beberapa puluh lagi peringkat. Contohnya, Nikmat Dunia pertama dikategorikan sebagai nikmat yg paling dikehendaki akibat keadaan seseorg yg amat tertekan. spt contoh Situasi 1, kita dapat lihat dimana En. P berada dalam keadaan tertekan. mungkin jika diajukan soalan spt berikut kpd beliau, "P, ape nikmat dunia pertama?" mungkin diterima jawapan "Jamban yang ada rokok, tuala, air paip, air-cond, tv wide screen lcd 49", kipas, pewangi. takpon, longkang pon jadi.. cepat lah bwk kete sial". atau penampar cina mungkin di terima akibat bertanyakan soalan bodoh. Namun, dalam masa yg sama, mungkin juga A dan B mempunyai nikmat dunia yg lain contoh nya, "P, ko tau nikmat dunia yg first ape skang neh? A bwk kete laju2, langgar bonggol, jalan berayun, sambil minom air coke dan menghisap rokok. fuh. cube ko test P, konpem atas seat ko tabor. hahahah". keadaan tersebot dianggap lawak jenaka meminta tendangan hikmat halilintar dewa petir.

Oleh yg demikian, untuk menjaga kemandirian spisis masing2, pastikan pemajakan Nikmat Dunia ini tidak dipandang rengan oleh mana2 pehak. Sekian.

7 comments:

zopakkun said...

lame siot tgglkan nimat dunia kat v5.air mango ori.ori diulangi skali lg.ori.pekena ng nasi lemak v5 ng ayam goreng + sambal kentang.peh.nikmat2

syfq amr said...
This comment has been removed by the author.
GER said...

aaaaahhhhh.....nikkmaatttt~
zopak bakal rase kenikmatan dunia...

woody said...

stone...
unsur2 kelucahan disitu..
haha..

syfq amr said...

nikmat wey.. nikmat... mana ada unsur lucah.. apa hg pnya top 3?

MOK said...

harap-harap boleh diperincikan lagi istilah nikmat dunia agar golongan marhein di luar sana tidak memajaknya sesuka hati

Tok Aweed said...

alur jubho yg tgh gatal tahap lahanat apabila digaru secara senyap2 di dalam ofis....

nikmat dia ak ckp ko... perghh!!! yg ni mmg nikmat dunia agung beb!!

P/s: tapi masih tabley lawan nikmat orgasmic pancut sampai dinding..