Sunday, January 30, 2011

Masih Ingatkah Kita.. Bab 1

Salam 1 Malaysia

Jika kita masih ingat dahulu ketika zaman bangfes di UTP pasukan ini (merujuk kepada pasukan ingin berhibur) di anggotai oleh warga2 yang cuba menghidupkan budaya berhaluan kiri yang sering cuba untuk menceriakan suasana harmoni di kampus UTP. Pasukan ini sering menceriakan gadis2 yg senantiasa berasa gundah dan amarah untuk pergi lecture dengan teguran teguran manja yang membuatkan hati anak gadis tercuit. Perkara ini tidak dilakukan dengan niat mencari undi ataupun membeli undi simpati cinta, tetapi hanyalah untuk keceriaan sahaja.

bangfes = low self esteem, half retarded (sumber wikilick)

Ketika semua anggota pasukan masih mencari identiti unggul dan padu seperti contohnya, pergi ke klas dengan lagak gangster. lagak gangster ini seperti membawa pen sebatang dan kertas boleh dipinjam dari rakan2 yang lain atau gadis. Rambut mahu ketak dan padu ke udara. Bagi bangsa terpilih yang sama dna seperti gua, part rambut memang ada masalah sket. memang haru dibuatnya.Rambut kami ni jenis yang macam spring, tak mampu memberi gaya padu ke udara. Tetapi, mesti kena ada tetapi, kalo tidak tak boleh jadi hero la brader. Tetapi rambut begini ada sentimentel dan artistic value. noktah .

Misai kasi cara ala2 mexcican. muka mahu ganas dan tampan. gelak mahu jantan. Perilaku ini mungkin mahu menonjolkan lagak hero seperti filem tamil lakonan Rajinikanth. Apabila masuk ke kelas perkara pertama yg di bualkan adalah rating yg di berikan pada setiap gadis. ini adalah pasti!!.

Gaya berjalan juga pasti diambil kira, gaya mahu kerass. Gaya berjalan seperti tiada pengertian cinta dalam hati. Gaya seorang yang anti bunga, anti hadiah, anti teddy bear dan barangan berwarna merah dan pink yg berbentuk hati. ini semua yahudi. dan sangat membenci perasaan manja. Bak kata hati, manja itu tahi!!!

Tetapi pada ketika itu(2005,tahun melayu) terdapat juga anggota yg tidak mengambil kira itu semua. Ade aku kesah. bentak hati mereka. Seperti seorang anggota yang berfahaman __________ . Beliau masih berada di alam kayangan gubahan sendiri ketika itu. beliau mngagumi Haikalusinasi.

Ada juga kanak-kanak yang menganggotai pasukan ini atas desakan abang2 dewasa. Perkara seperti ini sepatutnya tidak berlaku. Ini akan merencatkan perjuangan pasukan ini. Tetapi jangkaan kami silap. Kanak-kanak ini sangat buas, langkahnya adalah langkah pejuang. Begitu ramai gadis yang terkulai di hadapanya apabila bait-bait sajak rock kapak di ungkapkan olehnya. Ini sangat tidak adil!!!

bersambung di Bab 2 ....

6 comments:

ku.mahu.KAY.tahu said...

hahaha..post ini sgt babi tp sgt ditunggu2..tahniah pasha..

PeJoL said...

Siapakah kanak-kanak itu?

Billy Aman said...

Wathal kanak2 tersebut

Tok Aweed said...

haha.. celaka punya post!

ku.mahu.KAY.tahu said...

woi bangfes..update no 2 pls!!perlukan hiburan

MOK said...

camni la ahlul ahlul berdedikasi..
update kasi cargas plsss!!!!