Thursday, July 2, 2009

Lucky Ball for Dummies (Rules and Regulation)

Yariba yariiibbaa para ahlul pasukan,

Seperti yang tertera tajuk post diatas, buat julung-julung kalinya penulisan mengenai Lucky Ball diterjemahkan ke bahasa melayu pada kali ini. Kepada warga nepal barat dan vietnam timur, ak mintak maaf banyak lah, terjemahan ke bahasa korang payah nk buat. Tulisan berbelit bak bulu jubho, mau amek masa lapan dekad nk terjemah sampai habes.

Ramai yang bengap tak tahu, tabiat bermain lucky ball nih sebenarnya feymes bhak di kalangan warga malaysia sahaja. Kalo ko pegi mana-mana negara sekali pon, jarang-jarang ko nampak permainan ini di pra-tontonkan oleh rakyat disana. Orang malaysia memang kreatif lagi bastard dalam membikin sukan yang bertemakan "jom peradak duit kao kao". Di tambah plak sukan luckyball nih memang sesuai habes dengan konsep 1malaysia yang dilaung-laung perdana menteri kita. Mahu taknya, cina, india, dengan melayu semua bersatu padu bila main sukan nih, bukan setakat padu saja bersatu, duit bersama wallet dan maruah pon turut bersatu dalam konteks sukan lucky ball nih. Silap hari bulan paduan penumbuk pon turut melayang dek KHENA paw kao-kao dengan apek-apek tempat snuker yang sememangnya pro tahap barua dalam mengecutkan saiz lilitan wallet anda semua.

Cakap banyak pon tak guna kalo korang sumer dop ahu hapekejadahnya sukan lucky ball nih. Cara nk main lucky ball nih senang jeh. Apa yang penting ko kena ada member-member dalam 3 orang. Pastikan member-member ko nih antara jenis golongan yang paling senang dihasut dengan wang ringgit dan wanita bogel. Kalo ada member-member ko jenis yang tertarik ngan batang kote pon ajak aje la, nk wat canne dah dilahirkan sebagai mat gay keras. Pegi mampos la dia gay pon, janji leh pow duit dia atas meja satgi. Tapi papehal pon make sure mereka sumer tuh jenis yang berduit dan bukannya mat mintak sedekah di persiaran jalan pudu.

Okeyh. Kaki da ade. Sumer skali 4 orang lelaki mata duitan termasok ko, dah ready nk pajak men lucky ball nih. Seterusnya pegilah korang carik port snuker TARBAYEK yang penah wujud kat area umah korang. Hape yang penting port snuker tuh mestilah:

a. Harga tak melebihi RM13.00/hour
b. House que semua okay xdak yang terbengkok sana sini cam huruf L.
c. Pastikan karpet meja snuker tak koyak dan tak menggerutu macam kulit muka Luiz
d. Pastikan port snuker tuh bebas dari mamat kacak hensem kaki pow tegar yaitu En. Aweed Ghapla jingga, bagi memastikan korang tak balik berbekalkan kotak arak tiger untuk cover konek masing-masing.

Port da ade, sumer da ready, duit skoler pon baru pi cucuk kat CIMB bank terdekat, tunggu po lagi, let's get started yariba yariba yiriki nale la. So bagi yang tak penah main lucky ball, sukan ni pon ada dia punya rules and regulation. Setiap jenis sukan memang kena ada undang-undang lah. Kalau takdak rule, apekan daya chef wan dapat bikin biskut 'Ruul and Tardul' di rancangan uli-uli aidilfitri patbelas tahun yang lepas??

Jadi setiap permainan wajib ada rules yer adiks adiks.. awww.. mengancam!. Apefak kuar line bapok plak nih!! Okeyh. Peraturan-peraturan lucky ball niih mmg cukup ringkas dan padat. Senang jeh nak ingat dan tak perlu puasa 2 bulan mahupon ganti puasa yang dah 4 tahun tinggal untuk ingat. Rules nya adalah :

1. Cai daun terup kao-kao sebelum dibahagikan 7 keping kad sama rata diantara 4 pemain.
2. Cabut 1 kad untuk menentukan sape yang start dulu. Pastikan takde member-member yang jenis suka cabut seluar atau cabut lari bila dah menang banyak time men lucky ball. Orang-orang camni kalau boleh kite elakkan lah. Dorang nih sumer sememangnya takdak semangat profesionalisme dan komunisme yang tinggi, dan mungkin juga mereka punyai penyakit selsema babi.
3. Sape dapat kad nilai paling besar adalah manusia pertama yang akan jalan dahulu dan bukanlah manusia pertama yang menjejakkan kaki ke bulan yer adik-adik.
4. Jadi kad dah ade. Semua bola punya nombor, dari nombor satu sampailah nombor 15.
Contoh senang nk pancarkan kat kepala hotak korang yang lembab susah paham ni camni :

kad ace = bola 1
kad 2 = bola 2
kad 3 = bola 3
......
......
kad jack = bola 11
kad queen = bola 12
kad king = bola 13
kadbod = kepala hotak ko kadbod!! ko wat lawak nk kena lempang ke babih!!??

5. Bola 14 dan 15 adalah bola kegemaran warga lucky ball lah. Bola-bola ni dipanggil bola pow.
6. Mulakan permainan dengan break the rack oleh pemain pertama. Untuk membolehkan anda paw member belakang anda, anda perlu ada lesen. Untuk ada lesen senang saja, masokkan bola yang sama dengan kad yang ko ada. Contohnya ko ada kad 2, so masokkanlah bola dua, jangan ko bangang gi masokkan bola meja sebelah plak. Tak pasal2 apek meja sebelah tuh rodok dada ko japgi.
7. So dah ade lesen, maknanye ko bleh drive kete tanpa kena saman dan at the same time, ko leh POW member ko dengan indahnyer atas table. Bola 14 ngan 15 adalah bola-bola pow. Pajak masok bola-bola tersebut dan bersedialah ekau sambut raya hindhu dimana dengan tidak semena-mena member belakang kau akan hulur duit dengan muka baran tahap pukimak.
8. Pemenang setiap game lucky ball adalah sesape yang paling cepat perabih kad di tangan masing-masing. Perabih kad ni maknanya setiap bola yang kad dia ada sumer dah masok, dan bukannya beliau habih kad disebabkan aksi menyelit sumer kad masok coli nenek cina muka cam barua kat table sebelah. DAN PASTIKAN bile dah menang, kasi jerit "GAME" kuat-kuat sebagai tanda kegembiraan dan sebagai tanda bakar line keras kat member nub kat sebelah.

Haa tudia! Basic rules untuk permainan kegemaran rakyat malaysia yaitu lucky ball. Dah nama pon lucky ball, so sebelum main tuh ko pajak mandi air bunga dulu la nk kasi ada ong! Jangan dengan berbekalkan badan tak mandi dua hari ditambah plak bau celah cam bau taik cirit kuda belang afrika ko ada hati nak menang! Memang xpat la! Lainlah kalo ko nih punya skill setaraf dengan Guru Aweed so Sweet, tu kalo ko x mandi 8 tahun pon leh menang lagi.

So kepada sesape yang IQ rendah susah nk paham permainan nih, bole drop an email to me yer adiks-adiks.. awww.. Takpon kalo mmg yang bodoh bahalol tahap khaimak tuh yang susah nak paham, meh join ak men lucky ball tetiap jumaat. Biar ak ajar secara live camne nk men dan camne nk ubah muka ko jadi cam muka anjing hangus dek kena belasah teruk kena pow dengan pemain-pemain tegar lucky ball.

11 comments:

wan said...

kalau rasa diri anda keras dan dewa....modal 2 hinggit pon cukup dah...ahah

woody said...

apsal ak rase tgh tgk nadim dok membebel sorg2 kat skrin komputer aku neh sambil mengenekan skirt pendek dan beraksi bapok..
hahahaha..
tobat ak try skali takmoh main dah..
rakan2, jgn percaya kata2 tok aweed neh, specially yg ajar secara live, ayat muka menjadi anjing hangus tuh sangat lah betol..
haha

ask said...

dia ajar secare live tuh korang bole g.
kalo nak tgk muke tok aweed jadi buruk.
perangai jadi dungu.
mencarut dalam bahase sanskrit.
sile pergi tonton die main setiap ari jumaat di KJ.
boleh tolong 'sekolahkan' tok aweed.

Unknown said...

andai kata lah saya dapat bola nombor 2 tapi tetiba masuk bola 3 nak kira macam mana tu?

Unknown said...

andai kata lah saya dapat bola nombor 2 tapi tetiba masuk bola 3 nak kira macam mana tu?

poul said...

Berapa nk kena bayar kalau kita kena bola paw? Ikut suka hati nenek member kita yg paw tu ke?

Unknown said...

Ko main berapa bayar brapa la,xkan main rm2 lucky nk bayar rm20,kena pijak ngan apek tua tu jap g,wkwk

Unknown said...

Klu main pau ni,aku tongek bola kat lepas turn aku,adakah aku kena bayar sekeliling klu dia game?

Badass Bro said...

Wa bangkang tuan hakim, ini salah sama skali...itu adalah undang2 yg telah sesat digunakan utk sukan Lucky, undang2 yg anda sebutkan td adalah utk sukan korek lubang di padang pasir tuju dgn Guli bukan Lucky bodo! Tu pun jgn nk men judi..ptui!!. Wa rasa baik lu balik belajar dgn guru yg bertauliah gi ambil khusus L baru lu layak utk test lesen

Badass Bro said...

Rules n Regulations yg sekarang diguna pakai oleh kebanyakan org adalah salah sama sekali ... Ingat senang kita nk ambik duit orang men reka ja undang2 ikut sedap kote?

Badass Bro said...

Klau rasa kote ku masin? Boleh reply sini utk tambah gula...