Saturday, January 10, 2009

sek2 neh jupo2 blake versi pantai timor





PS: 2 gambo neh jek ak bley upload. yg len ak try sumer error. xtaw pesal. SEKIAN.

Perjumpaan kecil-kecilan melibatkan rakan2 pasukan yg sedang menjalani 'intern' di pantai timur a.k.a terengganu & pahang baru sahaja dilangsungkan pada weekend lepas.

Kanak2 yg join:
-bon
-pejol
-tik
-hanis
-bulem
-athe

Tarikh:1hb Januari 2009 - 2hb Januari 2009

Lokasi:Kerteh, Terengganu

Al-kisahnya:perjumpaan bermula dengan ketibaan bon di rumah rakan2 yg baru sahaja menetap di Kerteh pada jam 5petang 1hb Januari 09. antara rakan2 yg mendiami mahligai mewah bersama beberapa rakan yg lain. kemudian ketibaan faih' a.k.a pejol yg sekarang neh terlampau sebok bekerja di kedai tayar smpi terpaksa bawak beberapa tayar spare. tak lupa juga rakan2 lain yg kini mengikuti trend zaman moden dan berkerjaya ini. mungkin para pembaca juga boleh menceburi dalam bidang ini untuk menambah pendapatan anda yg tidak seberapa itu. ketibaan kedua-dua tetamu disambut mesra oleh tuan-tuan emsewa rumah sambil menjamu roti dan kaya. tak dilupakan hidangan dua bijik kipas dan air hujan yg mendayu2 turun untuk menambahkan lagi tayar2 spare.

ya, perut yg kenyang dan hujan yg mendayu2 turun, umpama orang yg dah xtahan nk terchirit dihulurkan AK47. memandangkan tetamu dah kenyang membedal roti tanpa perasaan peri keperutan, tuan rumah pon melelapkan mata dan tetamu tersengguk2 mengadap PES sbb da xmuat nk tido atas tilam(untuk perkataan tilam dalam loghat tengganu, dipersilakan Incik Bulem). tak dilupakan tetamu dikejutkan dengan persembahan bulem dalam memutar belitkan bahasa melayu baku kepada loghat tengganu. ya, bulem da boleh ckp loghat a.k.a slang tengganu. sungguh menakjubkan. mungkin anda boleh menelefon beliau untuk memberi ucapan sepatah dua kata.

memandangkan tuan2 rumah sudah tidur, bon pejol n hanis mula merasa bosan dan bercadang untuk bersiar2 melihat alam. dengan berbekalkan pakaian dan sebiji kereta, mereka pusing bandar kerteh dan beberapa kawasan menarik di kerteh yg okelar menarik. haaa, tak dilupakan mereka turut singgah di rumah beberapa org rakan sekelas seperti rumah masmaliza bagi mereka yg course meche. namun, tiada 'Johnny' mahupun 'Bob' kelihatan. siang berganti malam, ahli2 pasukan yg baru sahaja melantak semakin memberontak kerna perut telah mula menyanyikan anthem sekola masing2. sekian mandi dan beberapa pertengkaran akibat mandi macam kerbau berkubang, mereka pon gerak ke jeti dimana ikan naik dari laut atau sungai. "mana boleh ikan naik dari laut ke darat!!!", kata lembu kepada kambeng. jgn jadi seperti siamang mengembek di kala subuh hari, dah tentu para nelayan yg bawak diorg naik dengan membentang karpet merah lagi.

setibanya ahli2 pasukan di destinasi, tanpa segan silu tersipu sipu, mereka teros membelek2 ikan seperti membelek kasut adidas di Al-Ikhsan. akibat perbuatan perot masing2 yg semakin lahanat kelaparan, seekor ikan sebesar tumit kaki dinasor, 3ekor ikan pari selebar penampar gajah jantan, dan seekor sotong berdiameter tiang lampu chancellor hall. xdilupakan nasik dimana setiap seorg topup seperti menopup kredit henpon.
PS: 2 gamba jek ak mampu upload. yg len sumer error. tah kenape pun ak tak taw.. nnt ak cuba lagi

2 comments:

GER said...

pejol da lebeh kurang bulem gk je aku tgk...cam konpius je mane 1 pejol n mane 1 bulem....wakakaka

zopakkun said...

tahniah bulem...tambahkan lg usaha mempelajari bahasa mulia iaitu bahasa terengganu...haha
pejol mmg =P