Tuesday, March 3, 2009

Apa kaitan Gab dengan putu mayam?

Mula dari post ini,aku mencadangkan supaya kita mula menulis pasal bende yang penah berlaku pada zaman muda-muda dulu(bajet da tua),yang lawak atau yang sedih atau yang gembira.Nama watak tak perlu ditukar tapi cerita yang berunsur 18SX atau 18PL perlu diubah nama nya.Tetapi dengan nama yang yang berkaitan dengan watak seperti gunakan terma 'bulu','dada' dan sebagainya.Aku tak rujuk kepada siapa-siapa hahaha.

_______________________________________________________

Kisah bermula.

Mende ni jadi sekitar zaman foundation 2nd sem,masa tuh kita duk kat v1 indah permai.Aktiviti harian adalah ke padang untuk melihat cachedon* dengan menunggang motosikal.Aktiviti ini tidak boleh dibuat secara sangat berjemaah yakni 2 orang sudah mencukup untuk mengelakkan cachedon* berprasangka buruk terhadap aktiviti pasukan yang suci murni ini dan tak tersangkal huduhnya.

Maka ada lah satu hari ni salah seorang ahli pasukan,Gab mempunyai masalah dan beliau mahukan ketenangan.Lalu beliau ajak 2 orang kawan beliau,Nazir dan Paan untuk ke UiTM untuk menyaksikan cacherdon* secara live di kafe sana.Maaf kepada ahli pasukan yang tak diajak untuk memeriahkan suasana yang sudah sedia meriah itu.Kadang-kadang hasil dan kadang-kadangan hasel.Sebab kadang-kadang akan dapat makhluk amfibia berjantina dua.

Dan hari itu lain plak jadi nya,Gab ajak kitorang pergi Lumut sebab dah alang-alang nak keluar baik jauh terus.Kami pun mengikut ajakan beliau.Dengan dua buah motorsikal,satu Kuda Silver Vs125 yang memang sedia pemes tersadai di mana-mana akibat ketiadaan minyak dan satu lagi samada moto ger tak pun moto mantis daud.

Kami pun teruskan lah perjalanan.Sekali tuh aku nampak ada lori treler panjang dan tiba-tiba Gab memotong lori treler yang sungguh panjang itu.Aku dan Nazir kaget dengan tindakan beliau.Sehingga kami ingatkan Gab dah rasa dia dah lama hidup dan mengakhiri nyawa beliau dengan lori itu.Aku cuba mencelah-celah dan cuma melihat apa sebenar nya terjadi.

Rupa-rupanya.

Gab sedang berborak-borak dengan lelaki india yang menjual putu mayam.Beliau buat gaya ingin menahan moto tersebut.Moto itu enggan berhenti dan lelaki india itu membuat isyarat tangan mengatakan tak ada lagi putu mayam.Gab kelihatan hampa kerana tak dapat makan makanan kegemaran nya itu.Jikalau ada putu mayam segera dijual di pasaraya,pastilah beliau borong sehabis mungkin.

Aku dapat simpulkan Gab kelihatan mesra dengan lelaki india itu dan makanan kegemaran beliau ialah putu mayam.Haha.

Sekian salah paham yang berlaku,kaget gile babi kut tibe-tibe mamat tuh potong lori trelar panjang nak mampuih,ingat nk bunuh diri ke ape,sekali nak beli putu mayum.haktuihh.Aku rasa Gab mase tu tengah luangkan masa dengan pakcik die kat atas moto.So sweet.hahaha.

Ok rakan-rakan.Segera tulis post tentang kenangan lalu.

9 comments:

zopakkun said...

waa.materialise gak seri mengimbau masa lampau neh.kaman kawan2.sila post cite yg maklum suda tau mahupun hanya diketahui segelintir pihak.tp make sure ceritera tersebut tidak meyinggung mana2 pihak secara overdose.

gab:ntila aku blanje ko putu mayam ok :p

GER said...

zopak belanje kaum sndiri je putu mayam...promot la sket kt org laen...

billy aman said...

huhu...how sweet gabriel...nywho..ak xmo trlibat ngn activity race korg

woody said...

haha...
gab2, hantu putu..
cam hantu purut da...
haha~

why.don't.you.ASK.me? said...

gab indhu putu.

Gab said...

FITNAH!! gile lar... aku x penah join atau terbabit dgn hindraf,hindu, hingus nie dari segi pergaulan,pekerjaan,pemakaian mahupun pemakanan..paan hindu siot..buat fitnah.a,zopak,bili, bon juga hindu..tahi

PeJoL said...

gab xnak ngaku lak... hak tuiihh

why.don't.you.ASK.me? said...

/target gab
/slap
/spit
/cast mind blast (rank 100)

billy aman said...

dear gabriel,

ble mse lak ak indhu..ce ko ingt lik..trimurthi uma mne..brahmin uma mne. mne ad merangkumi yellow...wakil green ad r..jambu ko pun geng brahmin..ko pe r lg..grgrgrgrgr