Monday, February 16, 2009

Maskulin

assalamualaikum,

dikala anda semua menghadapi kehidupan bekerja yang sibuk dengan tugas-tugas yang telah diberikan seperti memfotostat,bancuh milo,makan roti,cabut bulu pubis,adalah afdal sekiranya anda semua luangkan sedikit masa untuk kesihatan diri anda daripada dijangkiti/dihurungi/dikabusi oleh penyakit-penyakit pelik seperti chikunya,gout,malaria,HIV,lemah jantung,SARS,mati pucuk.penyakit-penyakit sedemikian boleh diatasi dengan membuat latih tubi keluaran pelangi edisi terhad sementara stok masih ada.tertakluk pada terma dan syarat-syarat sah kahwin enakmen 17,kanun keseksaan,kedaulatan undang-undang.seperti yang telah diketahui umum,bersukan/bersenam dapat meningkatkan taraf kesihatan anda semua disamping memberikan anda bentuk tubuh yang mantap,panas dan punggung hebat.disini saya ingin menyarankan beberapa jenis senaman yang digalakkan untuk dijadikan amalan.

mengunyah
Definisi - aktiviti dimana gigi atas dan bawah bertemu berulang-ulang kali dengan tujuan menghancurkan sesuatu.biasanya ketika menjamu selera.
Pelaksanaan - ulang senaman ini berulang-ulang kali setiap hari terutamanya sebelum masuk tidur,ketika menonton televisyen sambil baring,ketika main permainan 'tali terbuka' atau pun online seperti wow dan juga ketika memandu di lebuh raya yang sesak akibat kemalangan antara basikal dan sebuah lori yang mengakibatkan lampu lori pecah bertaburan bagai pasir di tepi pantai.
Keputusan - dapat melancarkan peredaran darah masuk kedalam kepala untuk tujuan respirasi.disamping mempunyai perut yang menarik dan seksi.

berlunjur
Definisi - menujah kedua-dua belah kaki menghadap ke utara.
Pelaksanaan - seelok-eloknya dilakukan setiap hari terutamanya ketika di rumah sewa bersama rakan dengan menikmati mi segera dua,telur tiga di hadapan televisyen yang menyiarkan berita mengenai politik Malaysia.
Keputusan - Bancian mendapati berlunjur dapat mengurangkan risiko darah tersumbat di kaki yang terkena jangkitan cekam semenjak zaman sekolah.

mencaci
Definisi - pergerakan mulut dan lidah yang menyebabkan getaran yang menghasikan bahasa-bahasa kesat dalam bentuk sanskrit melalui gelombang bunyi disertai dengan air liur yang membasahi bumi.
Pelaksanaan - seelok-eloknya dua kali sehari,30minit setiap senaman.disyorkan agar menghala kan mulut ke arah gori agar gelombang bunyi berbentuk sanskrit tersebut dapat ditafsir ketika ia tiba di gegendang telinga jenama Pearl milik gori.
Keputusan - gelombang bunyi berbentuk sanskrit dapat meransang perembesan adrenalin yang akan mengakibatkan kelancaran perjalanan darah yang disebabkan pengepaman oksigen di jantung yang mencapai 11000 rpm.

menampar
Definisi - aktiviti menggerak kan tapak tangan kanan mendekati pipi seseorang dengan halaju tinggi.
Pelaksanaan - 3 kali sehari,24 jam setiap senaman.elok dihala kan tapak tangan kepada indhu-indhu berdekatan tanpa mengenal erti bahasa tamil.
Keputusan - meningkatkan kecergasan akibat dari sifat patriostisme yang ditunjukkan.

mengutuk
Definisi - aktiviti melibatkan pemikiran rasional dan kreatif yang dapat melahirkan insan berguna kepada bangsa,negara dan agama.
Pelaksanaan - setiap hari bermula pukul 2 pagi di restoran mamak berdekatan bersama teman-teman rapat berdasarkan apa sahaja topik yang mengisarkan indhunisme.
Keputusan - Rujuk definisi.

menghisap
Definisi - aktiviti menarik sesuatu menggunakan mulut berbekalkan kekuatan jantung menarik oksigen.
Pelaksanaan - tidak kenal erti jemu.dilakukan dengan menggunakan apa sahaja batang yang boleh didapati seperti marlboro dan ranting kayu.
Keputusan - menguatkan otot-otot jantung agar dapat menampung oksigen tekanan tinggi.

Agar setiap senaman diatas dapat diamalkan oleh anda semua.

Sekian,Terima Kasih.

Assalamualaikum.

6 comments:

syfq amr said...

terbaik...

zopakkun said...

gila sehat wat senaman2 ko ni as.wakaka

GER said...

rosak2...
cube la jadik cm aku...
sehat sentiase...
smpai terlebih sihatttttt

ask said...

sihat2.
amalkan selalu.
dijangka berat badan akan bertambah.
berat bertambah=byk makan=ade duet=senang hati=negara aman

woody said...

aaaa...
inilah aktiviti2 senaman yg patot kte praktikkan..
boleh mendapat recommendation dari GM2 mahupun CEO2 company besar2 untuk menjadikan senaman ini sebagai senaman untuk menghilangkan perasaan ingin menampar boss akibat xdapat peningkatan gaji..

ask said...

ingin menghilangkan perasaan menampar bos dengan menampar indhu berdekatan.