Wednesday, May 27, 2009

Chapter 4.512 [Dataran Bersejarah Edisi Imbas Kembali] Melaka Raya

Sebaik sahaja membayar Tol sebanyak rm14.60 di Ayer Keroh, WPP dan 360 meluncur laju menyusuri jalan-jalan penuh berliku, selok belok, duri dalam lipatan, lincah dan bergaya bertema kan persekitaran Bandaraya Bersejarah Melaka. Segelinap gadis-gadis ayu berpelesaran di kaki-kaki jalan di tenung penuh nafsu oleh semua ahlul pasukan yang  rata-rata nya terkenal dengan kegersangan dan kegagalan dalam mengawal nafsu syahwat, terutamanya pemandu 360 yang begitu licik, comel dan berhemah dalam menyusun ayat-ayat penarik gadis-gadis ayu laksana lori ayam. Berbekalkan muka yang comel, nafsu yang membuak-buak, gadis-gadis dilontarkan dengan pepatah-pepatah melayu yang cukup indah bahasa nya seperti "Feewwiiitt!!Lai." dengan membuka pintu kereta tanpa rasa segan silu di tengah-tengah kota. Namun, tiada satu pun yang sangkut.

WPP di beri kan kepercayaan untuk mengetuai rombongan meronda sekitar Melaka. Destinasi pertama di dalam kotak fikiran adalah Zoo Melaka dan Taman Buaya kerna keadaan geografi nya yang berdekatan dengan tol ayer keroh memudahkan perjalanan. Akan tetapi kerna sikap bongkak dan takbur WPP meluncur laju sehingga terlepas pintu utama Zoo Melaka. Dengan sekelip mata kedua alat pengangkutan diberhenti kan di sebelah menara jam yang berada di Dataran Bersejarah.
Figurina Une:Ahli pasukan sgt gembira sebaik sahaja tiba di Dataran Bersejarah.

Figurina Mune:Dengan megah lagu pasukan dinyanyikan berlatar kan bendera Melaka.

Figurina Nale:Pertandingan Lumba Lari diadakan sebaik sahaja semua ahli tiba di lokasi.
Figurina Anji:Masing-masing bajet macho.

Figurina Yele:Memanjat adalah tema lawatan kami kali ini.

Setelah penat melaksanakan tugas-tugas sebagai kanak-kanak riang yang terencat setelah diabaikan oleh ibu-bapa, perjalanan diteruskan ke target seterusnya yakni Zoo Melaka. Zoo tersebut terletaknya kira-kira 200m dari Dataran Bersejarah. Perjalanan yang dilalui sangat memenatkan. Namun, yang tinggal hanyalah sekadar harapan tinggi melangit setelah seorng ahli terlintas sebuah papan tanda yang menyatakan WAKTU MELAWAT 9.00AM-6.00PM.
 
Figurina Yete: Muka i**hu jelas terpampang di wajah ahlul.
Figurina Pate:Muka pasrah ahli kerna tidak berjaya ke Zoo yang sudah tutup.

[Bersambung]

2 comments:

opah said...

niat nak masuk zooo.. nak humban tok aweed ke kg halaman. tp tutopppp... wtf!!!
pastu tangkap gambo lompat2.. tp cameraman nub xbertempat. nak terkucil tulang peha aku ashik lompat2 tp gamba xjd gak.. /sigh

zopakkun said...

eh.apekah?ini patut chapter 3 ni.da tlompt.huhu